SPRZEDAŻ TAŚM HAMULCOWYCH I OKŁADZIN CIERNYCH

W odpowiedzi na zapotrzebowanie naszych Klientów oferujemy sprzedaż wielu typów taśm hamulcowych oraz okładzin ciernych. Dysponujemy niezwykle szerokim asortymentem produktów dostosowanych do wymogów większości hamulców i sprzęgieł. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty.

Taśmy hamulcowe

certyfikat
Proponujemy taśmy hamulcowe odznaczające się wysokim i stabilnym współczynnikiem tarcia. Wykorzystywane do hamulców i sprzęgieł bębnowych zapewniają spełnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa. Budowa opracowana przez specjalistów i inżynierów gwarantuje niezawodne działanie i odporność na szereg czynników mechanicznych. Wysoki współczynnik tarcia oraz odporność termiczną gwarantuje zastosowanie wytrzymałych przędzy oraz specjalnie zaprojektowany i opatentowany splot, który dodatkowo chroni przed rozwarstwianiem się taśm. Dopełnieniem trwałości oferowanych taśm, przyczyniającym się do stabilnego hamowania w szerokim zakresie temperatur jest zastosowanie impregnatu olejowo-syntetycznego.

Zastosowanie taśm hamulcowych

Taśmy hamulcowe dostępne w naszej ofercie znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagana jest niezawodność i przede wszystkim skuteczność hamowania. Są to głównie hamulce bębnowe w maszynach wyciągowych, górniczych, wyciągach szybowych, a także koparkach wykorzystywanych w kamieniołomach i kopalniach, suwnicach i prasach przemysłowych mimośrodowych. W naszym asortymencie znajdą Państwo również taśmę hamulcową BAC wyróżniającą się uzyskanym dopuszczeniem do stosowania w maszynach wyciągowych wykorzystywanych w górnictwie. Dopuszczenie zostało wydane przez Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego.

Zamawianie i montaż

Taśmy dostępne są w określonych odcinkach, grubościach i szerokościach. Szeroki zakres parametrów pozwala dostosować produkt do indywidualnych potrzeb. Istnieje również możliwość wykonania taśmy o niestandardowych wymiarach niemieszczących się w podanym zakresie wymiarowym.
W zależności od podłoża, zaleca się montowanie taśm nitami drążonymi z łbem grzybkowym (powierzchnia metalowa) lub za pomocą kołkowania z klejem (powierzchnia drewniana).

Okładziny cierne formowane

Oferujemy okładzinę cierną formowaną według wytycznych wskazanych przez klienta lub w postaci prasowanych arkuszy, z których wycinamy kształty o dowolnych parametrach. Okładzina cierniowa to materiał bezazbestowy, którego odpowiednia obróbka pozwala uzyskać jednorodny materiał wyróżniający się między innymi:

  • wysokim współczynnikiem tarcia w szerokim zakresie temperatur,
  • niskim i równomiernym zużyciem,
  • cichą i stabilną pracą,
  • niewielkim zużyciem powierzchni współpracujących.

Ponadto okładzina cierna odznacza się skutecznym hamowaniem, dzięki czemu może być stosowana w pojazdach o wysokiej intensywności cykli hamowania. Niewątpliwą zaletą okładziny jest także elastyczność i wynikająca z niej odporność na pękanie, które uzyskuje dzięki wykorzystaniu włókiem aramidowych.

Zastosowanie okładzin ciernych

Okładziny cierne dostępne w naszej ofercie znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagana jest duża siła hamowania, a także w urządzeniach, gdzie hamowanie ma miejsce bardzo często. Najczęściej wykorzystywane są w hamulcach stożkowych, tarczowych i bębnowych. Zakres naszych usług obejmuje wykonanie okładziny zbrojonej i nacinanej do hamulców bębnowych.

Rodzaje okładzin ciernych

Oferujemy różne parametry okładzin ciernych. Dostępne są również w różnych wersjach wykonania. Okładziny cierne formowane GC-E, GC-ES, GC-MK i GC-PZ produkowane są w dwóch twardościach standardowych i różnych wersjach wykonania:

  • zbrojone siatką – oznaczenie +Z,
  • nacinane standardowo lub według rys klienta – oznaczenie +N,
  • twardość standardowa od 55° do 65° Sh D – oznaczenie +6,
  • twardość powyżej 75° Sh D – oznaczenie +8.

W ofercie dostępne są także okładziny cierne formowane GC-BO, które produkujemy wyłącznie w twardości powyżej 75° Sh D.

Tkana taśma hamulcowa BAC

Taśma hamulcowa BAC dostępna w naszej ofercie znajduje zastosowanie w hamulcach bębnowych ciężkich maszyn, w których podczas hamowania niezbędne jest uzyskanie dużych sił oraz odporność na podwyższoną temperaturę. Ich specjalna budowa zapewnia trwałość i wytrzymałość, która szczególne zastosowanie w wyciągach i maszynach górniczych. Taśmy hamulcowe BAC posiadają dopuszczenie nr GM-15/12 wydane przez Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego oraz certyfikat Germanischer Lloyd.

Budowa taśm hamulcowych BAC

Taśmy tkane są z przędz ceramicznych. Ich cienkie włókna elementarne zbrojone są drutem mosiężnym, którego zadaniem jest nie tylko mechaniczne wzmocnienie, ale również odprowadzanie ciepła powstającego w wyniku tarcia, do strefy roboczej. Wielowarstwowy splot oraz nasączenie kompozycją naturalnych i syntetycznych żywic sprawia, że materiał jest jednorodny, a okładzina nie rozwarstwia się.

Charakterystyka techniczna

W zastosowaniach ogólnych tkanej taśmy hamulcowej BAC maksymalny nacisk jednostkowy przy przyleganiu okładziny do bieżni hamulcowej to 1,2 MPa, natomiast maksymalna prędkość obwodowa bieżni hamulcowej nie powinna przekraczać 20 m/s. Maksymalna temperatura pracy ciągłej wynosi 280°C, a minimalny współczynnik tarcia kinetycznego to 0,40.

Parametry techniczne dla zastosowania tkanych taśm BAC w górniczych maszynach wyciągowych różnią się i wynoszą odpowiednio:

  • maksymalny nacisk jednostkowy przy przyleganiu okładziny do bieżni hamulcowej to 0.8 MPa,
  • maksymalna temperatura pacy ciągłej dla prędkości obwodowej hamulcowej 16m/s wynosi 150°C, natomiast dla 26 m/s to 100°C,
  • minimalny współczynnik tarcia kinetycznego pozostaje niezmienny i wynosi 0,40.

Prawidłowa praca tkanej taśmy hamulcowej BAC związana jest z prawidłową oceną temperatury, dlatego zalecamy uwzględnić zarówno temperaturę otoczenia, jak i jej wzrost wynikający z tarcia w strefie pracy.

Tkana taśma hamulcowa ATU-AE

Tkana taśma hamulcowa ATU-AE, podobnie jak taśma BAC, wyróżnia się starannie opracowaną budową składającą się z przędz aramidowych zbrojonych drutem miedzianym, który odprowadza ciepło i dodatkowo wzmacnia wielowarstwowy splot. Dzięki temu taśmy hamulcowe ATU-AE nie rozwarstwiają się w wyniku wysokich obciążeń podczas hamowania. Taśmy te również nasączone są kompozycją żywic, co podnośni wytrzymałość i niezawodność materiału.

Zastosowanie i charakterystyka techniczna

Taśmy hamulcowe ATU-AE wykorzystywane są w hamulcach bębnowych ciężkich maszyn. Ich konstrukcja sprawdza się tam, gdzie wymagana jest wysoka niezawodność materiału przy niewielkim zużyciu bieżni bębna.

Praca tkanej taśmy hamulcowej ATU-AE dopuszcza 1,2 MPa maksymalnego nacisku jednostkowego przy przyleganiu okładziny do bieżni hamulcowej. Maksymalna prędkość obwodowa bieżni hamulcowej wynosi 20 m/s, natomiast maksymalna temperatura pracy ciągłej to 280°C. Minimalny współczynnik tarcia kinetycznego nie powinien przekraczać 0,40.